ხუთი ხერხი იმის შესახებ თუ როგორ მივაღწიოთ – Web Browsing Zen_ს

ხუთი ხერხი იმის შესახებ თუ როგორ მივაღწიოთ – Web Browsing Zen_ს

  1. დათვალიერება ერთ ჩანართზე

კვლევებმა აჩვენა, რომ კომპიუტერის მომხმარებლები სამუშაო საათებში ცვლის ელექტრონული ფოსტის ანსხვა პროგრამების გადამოწმებას. ხალხი ათობით, თუნდაც ასობით ჩანართს ინახავს ერთდროულად, რაცშეუძლებელს ხდის თვალყურის დევნას. პირველი პრაქტიკა გიბიძგებთ ამ ჩვევის შემცირებას. გაეცანითსაკუთარ თავს, რომ დაათვალიეროთ მხოლოდ ერთი ჩანართის გახსნა. თქვენ უნდა გამოყოთ დრო ამრეჟიმში გადასვლისთვის, განსაკუთრებით მაშინ, როდესაც მუშაობთ. მაგალითისთვის: გამოყავითგარკვეული დრო ყოველდღე, როდესაც გსურთ ფოსტის შემოწმება. მიაქციეთ ყურადღება თქვენს დროს დაროდესაც თქვენ დაასრულებთ, დარწმუნდით, რომ დახურეთ ჩანართი, სანამ სხვა რამეზე გადახვალთ.

რა მოხდება, თუ სტატიას კითხულობთ და იპოვნეთ დაკავშირებული პოსტი? თუ თქვენ გჭირდებათწაიკითხოთ ინფორმაცია ბმულზე, სანამ გააგრძელებთ, გახსენით ბმული იმავე ჩანართში, წაიკითხეთ იგიდა დააჭირეთ უკანა ღილაკს.(უკან დაბრუნების ღილაკს) ან, წაიკითხეთ ბოლომდე ყველა გზა დადაუბრუნდით ამ ბმულს. ისწავლეთ გონებრივი სანიშნეების შენარჩუნება.

რაც შეეხება რეგულარულად თქვენს საიტებს? მონიშნეთ ისინი. თქვენი სანიშნეების შტრიხებისსაქაღალდეები დაგეხმარებათ ორგანიზებულ რეჟიმში ბმულების შესანახად. ამ გზით ინფორმაციისმოძიება ბევრად უფრო ადვილია, ვიდრე ორი ათეული ჩანართის ფონზე. ამ მიდგომის შეჩვევისას, თქვენ დათქვენი კომპიუტერი უფრო სწრაფ რეაგირებას მოახდენთ და ნაკლებ დროულ დანახარჯებში შეძლებთმუშაობას.

  1. გაგზავნეთ ელ.ფოსტით ერთი ადამიანი

დღეს ჩვენი ერთ – ერთი წერილობითი კომუნიკაციის უმეტესობა ხდება მყისიერი შეტყობინებების მოკლეხაზების გაცვლის გზით. რამდენიმე სრულყოფილი იდეა, რომლის განხილვაც ღირს, შეიძლება ცალკეულხაზზე მოხვდეს. მინიმუმ აბზაცი დასჭირდება თქვენი წერტილის გასაგებად. როდესაც ხელნაწერი წერილიკომუნიკაციის ერთადერთი გზა იყო, ჩვენ ყველა ფიქრი უნდა შეგროვებულიყო სისუფთავე პაკეტში დაერთბაშად გამოგვეგზავნა ისინი.

აქვე გვესახება მეორე ტექნიკა, რომლის საშუალებითაც შეგვიძლია მარტივად და სწრაფად დავაგენერიროთჩვენი წერილები. მას შემდეგ, რაც თქვენ შექმნით  „მნიშვნელოვან სიას“, გაიარეთ იგი და იხილეთ რომელიჩანაწერებია კვლავ აქტუალურია. ცოტა იფიქრეთ ამაზე და დაინახეთ, თუ როგორ შეგიძლიათ მათი შევსებადა მათი პერსონალიზაცია. მაგალითად: იმის ნაცვლად, რომ გადაუგზავნოთ ბმულს , “უმდა გადაამოწმოთ მეილი“ ასევე დაწერეთ ის, თუ რატომ მოგეწონა ეს თქვენ.

თქვენი სრული, პერსონალიზირებული აზრები ერთმანეთთან ერთად ჩადეთ ერთ ელ.წერილში დაგაუგზავნეთ იმას, ვისთვისაც ის იყო განკუთვნილი. ისინი იქნება სამუდამოდ შენახული არქივის საშუალებით.

  1. გაყიდეთ ერთი, თუ იყიდით ერთს

ვებსაიტები შეიძლება იყოს ნარკოტიკული და თუ თქვენი მიჯაჭვულობის წყარო  აღმოჩნდება ინტერნეტმაღაზია, ეს მხოლოდ პრობლემემებს გამოიწვევს. ახლა გაცილებით ძნელია წინააღმდეგობა გაუწიო იმნივთების იმპულსურ შესყიდვას, რაც არ გვჭირდება. არეულობა იწვევს სტრესს: ფსიქოლოგები ამბობენ, რომქაოტურმა გარემომ შეიძლება შეგვიმსუბუქოს ჩვენი გრძნობები, რაც გვაიძულებს ვიგრძნოთ შფოთვა,უმწეოობა, გადატვირთვა. ჩვენ გვჭირდება ღია სივრცეები, რომ ვიფიქროთ შემოქმედებითად და ვიმუშაოთნაყოფიერად.

გარდა „ფსიქოლოგიური გადასახადისა“, აქ არის ხარჯების შენახვაც. თქვენი ქირავნობის ის ნაწილი,რომელსაც სივრცეში გამოუყენებელი ადგილი უკავია, შეიძლება თქვენთვის ტრივიალური გამოჩნდეს, მაგრამ წლების განმავლობაში, ეს შეიძლება მნიშვნელოვნად გაიზარდოს.

იყიდეთ ყველა არასასურველი საქონელი (მაგალითად: წიგნი ან სკამი). ეს უფრო ძნელად ჟღერს, ვიდრეარის. დასაწყისისთვის, თქვენ უნდა დაადგინოთ, რა შეგიძლიათ გაყიდოთ. დაათვალიერეთ თქვენი სახლიიმ ნივთებისთვის, რომლებიც არ გამოიყენეთ სამი თვის განმავლობაში ან მეტი.

როდესაც გსურთ შეუკვეთოთ რაიმე ინტერნეტით, განათავსეთ ეს ყველაფერი. თუ ეს თანხა არ არისმნიშვნელოვანი, მაშინ ისიც კი შეგიძიათ, რომ ის  აჩუქოთ ვინმეს, ვისაც ეს სჭირდება. გლობალურიგამოყენებული საქონლის ბაზარი შეფასებულია 650 მილიარდ აშშ დოლარად, ხოლო ინტერნეტისსაშუალებით, რომ გამყიდველებს შეეძლოთ მყიდველებთან შეხვედრა, მისი ზრდა  მოსალოდნელია. თუმცაCraigslist ამისთვის პოპულარული პლატფორმაა, ჩნდება მრავალი ახალი ვარიანტი. Oodle, Close5 და Gumtree არის ასევე რამდენიმე მათგანი.

  1. შეტყობინებების შემცირება

ჩვენი ტელეფონები მუდმივად აგზავნიან ხმოვან შეტყობინებებს, ასევე  ჩვენი კომპიუტერის ეკრანებიდესკტოპის შეტყობინებებს უშვებენ ჩვენი გზით. ამ შეტყობინებების მცირე რაოდენობაც კი საკმარისია იმისათვის, რომ  ყურადღება გაგვეფანტოს იმ საქმისგან რასაც ახლა ვაკეთებთ, მაგრამ ცოდნა მხოლოდნახევარი ბრძოლაა. ამ სიგნალების საშუალებით ხდება დოპამინის მარყუჟის გაძნელება, მდგომარეობა, რომელიც ქიმიურად გვაჯილდოვებს . ეს ქმნის იძულებას, სადაც არ შეგვიძლია თავი შევიკავოთ მოქმედებისმოთხოვნილებებზე.

თქვენი მიზანია შეფერხებების შემცირება მინიმუმამდე. აქ მოცემულია რამდენიმე რჩევა, რომლებიც ამაშიდაგეხმარებათ.

თითქმის ყველა მობილურ მოწყობილობაში არის პარამეტრების ეკრანი, სადაც ჩამოთვლილია ყველააპლიკაცია, რომელიც შეტყობინებას აგზავნის. შეგიძლიათ მუდმივად გათიშოთ ყველა შეტყობინებები,მაგრამ ყველაზე მნიშვნელოვანი პროგრამისთვის შეგიძლიათ ცალკე დააყენოთ შემახსენებელი

იპოვნეთ პროგრამები, რომლებთანაც ახლახან არ გაქვთ ურთიერთობა. ეს ანალოგია იმ ნივთებისგაყიდვისთვის, რომლებიც ერთ დროს არ გამოიყენეთ. იგივე იდეა ეხება იმ გამოწერილ გვერდებს  და ყველაჯგუფს, რომლშიც გაწევრიანებული ხართ.

ბევრ აპლიკაციას აქვს შესაძლებლობა მხოლოდ შეტყობინებების გაგზავნა გარკვეულ დროს. მითითებულიშეტყობინებების გაგზავნა, როგორც ყოველკვირეული, ან ყოველდღიური.

ბევრ ტელეფონს აქვს “არ შეუშალოს” რეჟიმი, სადაც შეჩერდება მხოლოდ პრიორიტეტულიღონისძიებებისთვის, რომელსაც  თქვენ მიუთითებთ, მაგალითად, მნიშვნელოვანი ზარის განხორციელებისათვის. თქვენი ტელეფონის ამ რეჟიმში მოთავსება რეკომენდირებულია მაშინ , როდესაცგსურთ ფოკუსირება ერთ სამუშაოზე.

  1. ამოიღე ოცი „გონება“

ეს მიდგომა  არის გონების მინი ვარჯიში, რომელსაც შეუძლია გონება მიმართოს ყურადღების ცენტრში.იპოვნეთ ადგილი, რომელიც არც თუ ისე ხმაურიანია და იჯექით კომფორტულად. თუ გსურთ, თვალებიცდახუჭეთ, დააკვირდით თქვენი სუნთქვას.  თუ ამის გაკეთება შეგიძლიათ ინჰალაციის და ექსჰალაციისერთი სრული ციკლისთვის, ჩაითვალეთ ერთი. ”ასე გაგრძელდება მანამ, სანამ ოცამდე არ მიაღწევთ.

ეს შეიძლება საკმარისად მარტივად ჟღერდეს, მაგრამ ბევრისთვის, ვინც ამის გაკეთებას აპირებს, რაღაცსაინტერესო ხდება. მათ გარეშე გააცნობიერეს, გონება სხვაგან იხეტიალებს, და დათვლა ხდებაავტომატიზებული ან თუნდაც ჩერდება. თუ ეს შენთან მოხდა, ნუ ინერვიულებ, პირიქით, გაგიხარდეთ , რომგადაიტანეთ გადაღლილი გონება . შემდეგ დაიწყეთ დათვლის სავარჯიშოების გაკეთება ერთიდან. თუ ოციძალიან რთულია თავდაპირველად დარტყმა, შეამცირეთ თქვენი მიზანი ათამდე ან თუნდაც ხუთამდე.

ყურადღება მიაქციეთ ცვლილებას, მიუხედავად იმისა, დიდია თუ მცირე დარტყმა. სამსახურს დაუბრუნდით, გააკეთეთ იგი იმავე  გრძნობით – არის თუ არა  თქვენი გონება ორიენტირებული, ან თუ გაგეფანტათ ? თქვენიმიზნის გრძნობის შენარჩუნების დროს ფოკუსირებულად ყოფნის უნარს ეწოდება mindfulness.

როდესაც ჩვენ ღრმად ჩავერთვებით იმ საქმიანობაში, რომ ავიწყდებათ საკუთარი თავის გრძნობა. ამმდგომარეობაში, ჩვენი შრომის ნაყოფიერება ნორმალურობაზე მაღლა დგას და საქმიანობის დასასრულს, დაღლილი გონების ნაცვლად ვიღებთ იმ შედეგს,რომ უფრო მეტად მობილიზებულები და მოტივირებულები ვხდებით.



Leave a Reply